تسهیل کاربری یا آسان سازی استفاده از خدمات سیم کارت، و همزمان مدیریت هزینه استفاده از سیم کارت برای مشتری یکی از استراتژی های لوتوس تل در تعریف و طراحی سرویس محسوب می شود. بی گمان یکی از دغدغه های خانواده ها در استفاده از اینترنت تعدد ابزارها و تنوع اتصال و خرید و مدیریت حساب و مراقبت از اتمام بسته اینترنت خریداری شده است. لوتوس تل سیم کارت خانواده را به رویکردی جدید و نواورانه و نه مانند سرویس های موجود در بازار، ارائه نموده است. چند سیم کارت می توانند در یک گروه تحت عنوان خانواده یا گروه کاری تعریف شوند و یک نفر از این گروه با خرید یک بسته با حجم بزرگ و طبیعتا قیمت مناسب ، بسته خریداری شده را در اختیار اعضای گروه قرار دهد با این ترفند یک فرد میانسال می تواند با خرید سیم کارت برای خود و احتمالا پدر و مادر خود دغدغه خرید بسته توسط والدین که معمولا با چالش مواجه است را کاهش دهد. همین فرد میانسال می تواند با خرید بسته و تخصیص سیم کارت به فرزند و همسر خود همزمان از یک منبع اتصال به اینترنت استفاده نماید. با این احتساب وقتی افراد از محل کار خود به منزل میروند نیازی به اتصال به خطوط ADSL ندارند آنها می توانند در مکانهای مختلف و در موقعیت های مختلف از یک منبع اتصال استفاده کنند و جالب اینکه هر فرد پهنای باند مستقل خود را دارد و استفاده اشتراکی تجمیع همه پهنای باند ها حتی در استفاده همزمان است و این موضوع به معنی کیفیت بالاتر نسبت به استفاده از خطوط ADSL حتی برای نقاط ثابت است و در بیرون از محل زندگی یا کار هم هر استفاده کننده مستقل عمل می نماید. این محصول جزییات شیرینی دارد و بر کیفیت قابل توجه به صرفه ، راحت و سهل الوصول است. سیم کارت خانواده یک سرویس خاص برای مشتریان خاص است که توجه ویژه ای به تسهیل زندگی و رفاه دارند.